Analýza klíčových slov je velmi složitý a zdlouhavý proces, kdy se postupně vytvářejí vlastní fráze a klíčová slova, na která chcete, aby byl váš web vyhledatelný, sbírají data o frázích a klíčových slovech z vlastního webu, webů konkurence, blogů, různých diskuzí, sociálních sítí apod. Hledají se různé návrhy klíčových slov z našeptávačů, generátorů klíčových slov, vyhledávačů, reklamních systémů a z dalších zdrojů.
U všech takto získaných výrazů je potřeba nějakým způsobem dohledat a stanovit četnost jejich vyhledávání a konkurenci a vyhodnotit, která z těchto slov a jak jsou pro vás důležitá a která méně. Z takovéhoto seznamu je potřeba odstranit veškeré duplicity, napárovat tato data na základě frází a určit si cílové stránky, na které by měl návštěvník na základě hledání této fráze přijít na váš web.
Na základě všech těchto informací pak lze také odhadnout i případné zvýšení návštěvnosti webu z organického vyhledávání.
Výsledek analýzy klíčových slov si nejprve spolu projdeme a určíme, které z výsledných frází jsou relevantní pro vaše podnikání a které naopak můžeme vyřadit.
Výstupem z analýzy klíčových slov jsou dva dokumenty.
- Průvodní dokument ve formátu PDF, který lépe vysvětluje jednotlivé kapitoly a výsledky v „běžné lidské řeči“ a nabízí také, jak s těmito výsledky naložit, co kde zlepšit, změnit a udělat, aby se využilo maximálního potenciálu webu a možností, které analýza klíčových slov odhalila a také kdo má tyto změny udělat a jak.
- Soubor z tabulkového kalkulátoru jako např. Microsoft Excel nebo Google Sheets apod., který obsahuje veškerá sesbíraná data od konkurence, vyhledávačů, našeptávačů apod. – viz první odstavec této kapitoly, a zobrazuje hodnoty vyhledávání, konkurence, relevanci, při zájmu o PPC kampaně i cenu za jednotlivá slova v inzerci.
Cena takovéto analýzy klíčových slov se pohybuje v cenách od 10 000 Kč do 30 000 Kč dle náročnosti projektu, objemu konkurence a celkového počtu vyhledaných a analyzovaných frází.